un pas important, limba daneza–ghid de integrare pt. cei veniti in Dk.   25 comments

din moment ce aveti Cpr. se poate merge la scoala de limba daneza, aceea pe module. Eu m-am inscris recent, acum 2 saptamani la scoala de langa Norrebro, in Copenhaga. M-au intrebat de yellow card, si le-am spus ca il voi primi in curand, asa ca Cpr-ul a fost de ajuns.

1.- toatå lumea din DK>(si straini cu sedere legalå). are un cod personal nu doar cei care muncesc aici
2.cursurile de limbå danezå sint gratuite timp de 3 ani
Asta e site-ul scolii unde merg eu.
http://www.sprogcenter-ia.dk/engelsk/Intensivedanish.htm

E curs intensiv, adica se bazeaza pe faptul ca se mai studiaza si acasa, dupa cele 2 carti si cd-uri, dvduri care ni le-au dat. Eu sunt multumit de cum merge treaba, si in fine am vazut si eu ceva progrese la daneza mea.
Se pun absente, trebe sa vii, altfel nu treci la modulul urmator. Fiecare modul e impartit in 2 jumatati, A si B. Dai test la finalul fiecarui modul, ca sa poti trece la urmatorul. Daca nu teci testul trebuie repetat modulul, sau doar jumate din el (eventual doar partea B).
Treaba e serioasa si profesorii isi dau tot interesul sa te invete. Cand nu vorbeste in daneza, profesoara explica totul in engleza, adica partea de gramatica, fonetica, raspunsuri la intrebari, s.a.m.d.

Au 2 variante:
-curs de dupa-amiaza, de 2 ori pe sapt., de la 17.30 la 21.00 (3 pauze de 10 minute), de 2 ori pe sapt. , marti si joi. Aici m-am inscris si eu, ca dimineata ma odihnesc dupa noaptea de la ziare.
-curs dimineata, de 3 ori pe sapt. Nu stiu zilele si nici orele, dar nu e mare diferenta, intre cele 2 variante.
Ma refer la cantitatea de invatatura pe care o primesti.
La sfarsitul ultimului modul, ti se da o diploma, care se pare ca e necesara daca peste 6-7 ani vrei sa aplici pt. cetatenia daneza.
Grupa mea e alcatuita din 11 cursanti.

Cine este un cunoscator al sistemului torrent poate cauta pe isohunt.com – Pimsleur.Este o carte audio ptr mai multe limbi inclusiv romana.Aceasta carte este formata din ..cred…30 lectii pentru incepatori engleza-daneza,engleza-romana,engleza-germana.Deci mai pe scurt lectiile ptr daneza sunt explicate in engleza.Engleza este baza.Pimsleur are o capacitate destul de mare cuprinzand marea majoritate a limbilor.Un alt ajutor din partea mea este pronuntia textului danez selectat la adgangforalle.dk – un programel care iti pronunta in daneza,bineinteles trebuie descarcat de pe aceasta pagina.Sper sa va fie de ajutor avand in vedere sapaturile facute pentru a le avea din cauza timpului petrecut muncind si neavand posibilitatea de a merge la cursuri scolare.Bafta!Orice neajuns are un inceput! Så…nyde!
alte site-uri pt. invatat daneza:
http://web.archive.org/web/20080329075313/www.geocities.com/florinrosoga/daneza/indexdetermeni.htm

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/integration_af_nyankomne/online_danskundervisning/dansk_for_voksne/lektion_1.htm

http://www.laerdansk.dk/?id=467

http://mylanguages.org/learn_danish.php

http://www.omniglot.com/language/phrases/danish.php

http://danskherognu.dk/1/Tekstogdialog/tabid/56/Default.aspx

http://lexin-billedtema.emu.dk/billedtema/sv/index.htm

http://www.byki.com/fls/free-danish-software-download.html?l=danish

http://www.goethe-verlag.com/book2/DA/DARO/DARO002.HTM
la asta puteti alege daneza-romana sau romana-daneza
http://www.angelfire.com/planet/johnmadsen/DanRomanian/dkroDanish.html

in acest link mai sus aveti gramatica lb daneze

la fel si aici tot despre gramatica daneza

http://users.cybercity.dk/~nmb3879/danishgram2.html

SAU

ptr pronuntie

www.dansk.nu (brugernavn: lærdanskherning si password 123456 )

dictionar eng-danez/danez-eng  in format electronic:

http://rapidshare.com/files/249000188/Dictionar_danez-eng2.rar

sau ptr cei ce au habar si vor sa aprofundeze:

http://rapidshare.com/files/249004731/Grammatik_p__kryds_og_tv_rs_1_2.rar

http://www.fjern-uv.dk/

Posted ianuarie 29, 2010 by nemuritorul12 in Despre Danemarca

25 responses to “un pas important, limba daneza–ghid de integrare pt. cei veniti in Dk.

Subscribe to comments with RSS.

  1. multumim foarte mult, si sa stii ca nu ajuta numai incepatorilor, dar si pentru cei ce vor sa studieze mai mult

  2. Si eu am lucrat acasa distribuitor de ziare ,abonamente, publicitate… si se pare ca sistemul de distributie este acelasi , acum lucrez in Barcelona de ceva vreme dar lucrurile nu merg prea bine . Ma interesa doar ce este Cpr ?

    • cpr…este codul numeric personal…echivalentul celui romanesc
      toata lumea care munceste in Dk. are cpr.

      • Mersi mult ptr. explicatie , aici in Spania este N.I.E Numero de identificacion extranjero si se elibereaza de politia locala .
        Ma bate gandul sa incerc sa caut ceva de munca ,initial pe net pentru ca merg acasa in vacanta , iar dupa ce se termina vacanta sa inchiriez un apartament in Copenhaga si sa caut personal , am disponibili 7000- 8000 de euro pentru aventura asta 🙂 cam cat crezi ca poate supravietui o pereche cu bani astia acolo ?

      • cam 4-5 luni depinde cat va rasfatzatzi cu banii

  3. pai sincer ne adaptam la mediu , aici traim bine , eu nu ma uit la pretzuri cand cumpar ceva , numai a mea se uita la pretzuri , dar acasa am avut si zile fara bani de paine sau de tzigari , problema este ca vreau o acomodare rapida, cursuri de daneza etc , vorbesc italiana, catalana , spaniola si engleza dar din toate presupun ca doar engleza ma poate ajuta . ai cumva o adresa de mess ? a mea este barbulescu_dan2000@yahoo.com

  4. Slabe șanse să mai găsești torent cu pimsleur danish … mai degrabă pe filestube.com … aici caut eu când nu găsesc pe torenți … și în proporție de 99% găsesc aproape orice… (când nu găsesc nici aici = nu mai este deloc pe net … cel puțin pe site-uri publice…)

    Merci pentru informatie… acum îmi descarc pimsleur danish de pe acel site 😉

  5. Ca să vă scutesc de căutări: http://www.fileserve.com/list/Us2WCdX »»» aici aveți toate cursurile de învățare a limbilor de la pimsleur 😉

  6. Am mai găsit 2 pagini de internet care mă ajută foarte mult la învățarea limbii daneze… au sunet și imagini și în română și daneză și multe alte limbi:
    http://www.internetpolyglot.com/
    http://the.bonguide.org/ro/
    a doua pagină fiind în starea incipentă și chiar eu mă ocup de partea în limba română … deci pentru câteva săptămâni vor mai fi câteva erori minore în traducere… dar le voi rezolva…

    prima pagină e foarte bună pentru exercițiile pe care le are… și asocierea cuvintelor cu imagini și sunet … deși sunt dezamăgit de limba română (în principal din cauza diacritielor folosite)

    Cred că îmi voi face și eu un blog… sunt în danemarca de o lună și câteva zile .. sunt student în Roskilde și locuiesc în Copenhaga… și fac rost foarte ușor de informații … prin intemediul internetului

  7. după cum am promis… am creeat un blog acum câteva minute… voi publica un articol poate două astăzi… și restul va crește treptat… în funcție de cum am timp liber
    adresa scurtă a blogului: http://studentinroskilde.tk/
    O seară bună…
    Dacă se poate să discutăm privat.. am câte ceva de întrebat… și din moment ce aveți mai multă experiență în DK…

  8. ti-am vizitat pagina…felicitari pt. ea si pt. ca oferi informatii pretioase si altor tineri romani care or sa vrea sa studieze in Dk…daca imi permiti o sugestie…ca sa poata fi gasita pagina ta mai usor …cu google…poate era mai bine sa pui in titlul site-ului cuvantul Danemarca pt. ca cei care cauta informatii pe google despre Dk. nu scriu Roskilde ci Danemarca.

  9. Multumesc f mult pt informatii. Imi doresc sa plec in aceasta tara si e bine sa stii ca mai ai posibilitatea sa te informezi, ca mai sint si romani cu inima si minte – nu numai …

    irina marilena matei
  10. ma poate ajuta si pe mine cu un job in zona holstebro. sau makar cu niste informatii referitoare la niste firme de recrutare .. va multumesc mult pt toate informatiile voastre!!!

  11. Salutari din Århus.
    Sunt aici de o luna si tot de atunci lucrez la curatenie in doua fabrici. Din pacate inca nu am reusit sa termin actele dar in vreo doua sptamani vor fi gata si acelea. Problema cea mai mare…. limba daneza (spun asta in ideea ca mi-as dori sa lucrez in domeniul in care am terminat facultatea in Romania si fara daneza nu am nicio sansa). asa ca, mare minune mare, dau din intamplare peste blogul tau si peste informatiile postate aici si desigur peste cea mai importanta informatie care ma interesa…. curs rapid de limba daneza – pimsleur danish. M-am uitat peste unele linkuri si nu mai merg asa ca am decis sa caut si am gasit ca pe filelist.ro (bineinteles, daca ai cont se gaseste pimsleur danish in toate limbile si are vreo 12 giga).
    Asa ca, in concluzie, multumesc frumos pentru tot binele pe care il faci cu acest blog care iti doresc sa fie NEMURITOR 🙂

  12. 1.”cpr…este codul numeric personal…echivalentul celui romanesc
    toata lumea care munceste in Dk. are cpr.”- toatå lumea din dk(si strini cu sedere legalå). are un cod personal nu doar cei care muncesc aici
    2.cursurile de limbå danezå sint gratuite timp de 3 ani

  13. Buna ziua,
    Va contactez din partea unei firme de recrutare, deoarece noi recrutam vorbitori de lb daneza si engleza pentru o companie de gaming din Sofia, Bulgaria. Pachetul salarial este foarte atractiv, pentru orice detalii, va rog sa ma contactati la adresa de e-mail: alina.natasa.culea@bulgarianheadhunters.com
    Multumesc!

    Alina Natasa Culea
  14. Buna tuturor. Va contactez din partea companiei Sales Consulting, companie de consultanta in domeniul resurselor umane. In momentul de fata ne orientam catre vorbitori de limba daneza, cel putin la un nivel mediu, pentru o companie multinationala de outsourcing care isi deschide un sediul in Cluj-Napoca. Salariul si beneficiile sunt competitive si avantajoase, raportat la nivelul pietei. Daca sunteti interesat sau aveti un jurul dumneavoastra persoane cunoscatoare de limba daneza, va rog sa ma contactati pe adresa de mail: alexandra.vingan@salesconsulting.ro. Multumesc!

  15. Vreau si eu sa invat linba daneza! Cozianaiasmina@gmail.com

  16. Salut eu ca sa pot învăța daneză trebuie să știu la perfecțiune engleză? Din păcate nu știu nimic engleza…mulțumesc

  17. Buna ziua! Sunt in Dk -Copenhaga de o saptamana Si vreau sa invat limba engleza la nivel avansat cu o diploma recunoscuta eliberata. Ma puteti ajuta cu cateva informatii despre organizarea de cursuri gratuite de engleza pt emigranti precum cele de Dk, Sau contra cost Si numele catorva centre care organizeaza cursuri? Va Multumesc !

Lasă un comentariu