informatii utile pentru cei care au nevoie de adresa pt. a-si face Cpr   25 comments

undeva in legislatia daneza e o regula cum ca intr-o locuinta nu pot sa locuiasca decat un anumit numar de persoane. Se imparte suprafata locuintei (calculata in metri patrati) la un numar (care reprezinta suprafata necesara unei persoane de a trai decent) si astfel rezulta nr. de persoane acceptat la acea adresa. Stiu un prieten roman care intr-un apartament de 3 camere a adus sa locuiasca mai multi romani si dupa cateva zile a primit citatie de la primarie ca e ilegal ce face. Probabil vecinii danezi l-au parat la primarie.
Sfatul meu e sa-ti gasesti un prieten care locuieste intr-un spatiu unde ar mai incape inca o persoana si sa le dai celor de la Skat acea adresa (chiar daca nu ai contract de inchiriere pe acea adresa, nici eu nu am avut acolo unde locuiam). Cam in 10 zile o sa-ti vina prin posta , de la SKAT, la acea adresa, o hartie unde in dreapta sus este PERSON NUMMER. Acela e CPR-ul tau.
Dar pt. a merge la SKAT e nevoie de un contract de munca. Daca firma unde ai gasit job cere sa ai Cpr, spune-le ca esti proaspat venit in Dk., nu ai CPR, dar tocmai in baza contractului de munca o sa-ti obtii Cpr-ul.

Posted Ianuarie 29, 2010 by nemuritorul12 in Despre Danemarca

25 responses to “informatii utile pentru cei care au nevoie de adresa pt. a-si face Cpr

Subscribe to comments with RSS.

  1. Daca un roman nou venit in Danemarca, doreste sa se angajeze, cum poate sa o faca fara sa aiba CPR?

    Eu locuiesc in DK si am cunostinte care au venit si au gasit loc de munca la niste arabi, dar nu mai doreau sa il tina cand au aflat ca nu are CPR. Ziceau ca firma lor ar putea sa ii obtina CPR, dar trebuie sa plateasca pentru asta (firma catre skat/kommune) vreo 7000kr sau ceva de genu.

    Din cunostintele tale, e adevarat ca o firma plateste pentru un strain caruia ii face CPR?

    • firma daneza nu plateste nimic strainului caruia ii face Cpr.
      dat fiind faptul ca in Dk. numai exista nici o restrictie pe piata muncii pt. romani…este foarte usor ca o firma daneza sa angajeze un roman nou venit in Dk…e de ajuns ca firma daneza sa intocmeasca contractul de angajare …si cu acest contract + pasaportul , romanul merge la SKAT (oficiul danez de taxe si impozite) si Skat-ul ii da Cpr
      sfatul meu este ca in momentul in care aveti contractul de munca in mana nu mai taraganati treaba cu obtinerea Cpr-ului….fiindca neavand Cpr …o sa platiti 60 la suta impozit pe salariu…
      asa am patit eu…primul meu salariu la firma de ziare…a fost impozitat cu 60 la suta pe motiv ca inca nu imi sosise Cpr-ul…
      dupa ce i-am aratat patroanei de la ziare foaia care imi sosise de la Skat si care dovedea ca am Cpr…urmatorul salariu a fost impozitat normal

  2. firma daneza nu plateste nici un 7000 de kr. pt. un nou angajat

    pe la firma de ziare unde lucrez eu s-au perindat in timp zeci de oameni….unii au lucrat cateva zile si nu le-a convenit job-ul si au plecat…ce ar fi insemnat ca pt. fiecare din ei …firma daneza sa plateasca 7000 kr.

  3. Salut!
    In primul rand, va multumesc si eu pentru gestul binevenit pe care-l faceti construind acest blog.
    In doilea rand, o intrebare… 🙂 Momentan am camera mea (in camin de studenti, camera de 1 persoana), cu contract pe numele meu – totul OK. CPR-ul l-am primit in baza acestui contract de inchiriere de la Kommune. Am un job part-time, sunt inregistrat la SKAT.
    Intrebarea ar fi: exista vreo posibilitate sa subcontractez camera asta legal cuiva, dar sa-mi ramana si mie CPR-ul pe ea si eu sa continuu activitatea ca pana acum? Practic, in camera de 1 persoana sa locuim 2, dar amandoi sa fim in legalitate cu CPR-u’ si jobul?
    Chiria e mult prea mare pentru toata cheltuielile si e singura cheltuiala pe care as putea teoretic sa o impart cumva cu altcineva.
    Va multumesc.
    Cu respect,
    A.

  4. auzi daca sotia si copilu au venit la mine sa locuiasca cu mine ce trebuie sa fac,doar sa ai inregistrez la comuna sau nu stiu …unde si ce trebuie sa fac!

  5. mutumesc,astept raspuns,foarte buna treaba cu blogu asta a tau…felicitari si tine-o tot asa !

  6. oke mersi mult…si oare de acolo ma mai trimit in alta parte consulat sau ceva de genu….?si inca ceva daca o inregistrez pe sotie si copilu trebuie sa platesc pt ei…sa fac rost si de medic ?

  7. nu trebe sa platesti nimic pt. documente in Dk.

  8. Cu ce ma ajuta daca am adresa si nu am un loc de munca adica nu sunt angajat ? Foloseste la ceva anume? Ms pt raspuns

  9. daca ai adresa, ai putea sa iti faci yellow card si astfel sa mergi gratis la scoala de limba daneza..

  10. cpr o sa am numai daca am un contract de munca nu? deci adresa ma ajuta numai daca am un contract daca nu e inutila . totusi daca ai idee sau un prieten care are firma in romania si lucreaza aici in dk poti sa-mi faci o legatura cu cu el pt ca as avea nevoie de niste inf ,sau poate ai ceva idee despre asta .ms pt raspuns

  11. ps. ms pt primul raspuns

  12. Daca ai contract de munca obtii CPR. Asta e primul pas. Apoi adresa.
    nu cunosc pe nimeni, asa cum vrei tu.

  13. Buna! Sunt student in Copenhaga de 4 luni….dar problema e ca nu am gasit pana acum ceva stabil unde sa stau…..am tot cautat , si m-am mutat dintr-un loc in altul de 100 de ori. Problema e ca nu am CPR , dar am Rezident Permit(l-am facut la facultate), din cauza cazarii , si voiam sa intreb daca este o problema….pt ca am inteles ca , daca depasesti 3 luni de stat fara CPR ai probleme….Ajutor!

  14. buna sunt de 5 luni in danemarka am fakut toate aktele posibile mam dus la primarie si mia zis doamna sa platesc 3 luni taxa si dupaia sa revin . am platit am revenit dar nu vrea sami dea cardu ala … ce e de fakut? multumesc

  15. Buna am o intrebare .am un prieten care sta la mine poate sa isi faca adresa (cpr)pe adresa mea cineva il ajuta sasi faca actele dar mai intai la trimis sasi faca cpr.

  16. sunt un roman stabilit in Italia e…greu foarte greu sa mentii o familie in conditie care sunt acum caut ceva de munca sunt un bun constructor si am si bunisoare cunostinte de limba engleza poate cineva sa ma ajute sa ma
    indrume cu ceva stiu ca mai exista bunatate si oameni de suflet pe acest pamant

  17. Buna. Am si eu o problema. Acum aproape o luna varul meu a venit in dk sa lucreze la o ferma de vaci. Tinand cont ca nu se respecta nimic din ceea ce scrie in contract si fermierul isi streseaza la maxim angajatii, varul meu nu mai rezista si vrea sa plece acasa. Problema este ca el nu are inca cpr si nici cont in banca si in plus fermierul deja si-a gasit om. Acum problema cea grava e ca nu poate sa-i dea salarul. Cum se poate proceda? El pleaca in 2 zile de la ferma. Trebuie sa existe o modalitate de asi lua banii pe luna lucrata

  18. cu cat creste fradragul daca mai iau o persoana in spatiu, adica vreau sa ii fac acte prietenei mele si sa o inregistrez cu salariul meu, pe fradragul meu…. dar numai nu stiu daca se merita efortul? E vreo diferenta sau nu?

  19. Mai este cineva pe aici ? 🙂

Lasă un răspuns

