emigrare   12 comments

am sa impartasesc cateva ganduri, trairi. Sunt strict personale, dar cine doreste poate da reply.
Inainte de a veni in Dk., fiind in Romania, ma simteam strain la mine in tara.
Am gasit pe net urmatorul citat, cu care sunt de acord.

“Daca tinerii din aceasta tara (Romania) nu pot conta pe faptul ca isi pot gasi o slujba pe merit (si care sa le asigure un trai decent-adaug eu), atunci este timpul ca ei sa-si urmeze carierele in alta parte. Daca multe persoane influente iau bani care ar trebui folositi pentru refacerea strazilor si pentru instalarea conductelor de apa, in timp ce cetatenii care au trecut prin cea mai neagra perioada a comunismului si prin dificultatile tranzitiei nu-si pot permite sa-si plateasca facturile pentru incalzire, atunci acei cetateni traiesc intr-o tara care le este straina.”-Michael Guest, fost ambasador SUA in Romania.

Cunosc si cazul unor oameni care s-au intors, dar cine revine in Romania motiveaza in primul rand cu inadaptarea la clima de acolo, nu recunoaste ca e esuat din punct de vedere profesional, ca nu e destul de bun. Eu nu inteleg incapatanarea cu care unii se agata de o bucata de hartie obtinuta “stim foarte bine cum” in Romania. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar in Romania, bucata aceea de hartie care se numeste diploma nu mai e de mult o garantie a pregatirii superioare a unui om. Universitatile, chiar si cele de stat, nu mai ofera de mult garantia obtinerii unei diplome de valoare. Am trait in acel sistem, am facut “studii” in Romania si stiu foarte bine despre ce vorbesc.

Ceea ce vreau sa spun este ca nu conteaza diploma, conteaza ce ai in cap, ce stii sa faci, daca te poti adapta. Poti sa treci prin facultate ca gasca prin apa sau poti ramane cu ceva, asta n-are legatura cu sistemul, depinde de tine. Daca tu vrei sa inveti, daca iti place meseria pe care ti-ai ales-o si o faci cu dragoste si cu pasiune, atunci ai sansa sa devii un profesionist.
Normal ca toti cei care venim aici dorim sa facem ceea ce am facut in tara pentru ca la asta credem noi ca ne pricepem cel mai bine, asta ne place sa facem. Dar va dau o veste trista: astia nu se dau pe spate cand vad diploma noastra, nu prea le pasa de experienta noastra si in general nu prea contam pentru ei.
Stiam asta, si mi-am asumat acest risc, sa nu lucrez in domeniul in care m-am pregatit si in care am lucrat cativa ani buni. Dar nu-i nimic, o iau de jos, nu-i nici o rusine sa fac pe postasul, taximetristul sau sa vand in supermarket atata timp cat asta imi aduce banii cu care sa-mi platesc chiria si sa mananc. O iau de jos, fac un curs aici, strang din dinti o vreme si, in timp poate voi putea sa fac si ceea ce-mi place, sa muncesc in domeniul in care am experienta. Nu zice nimeni ca voi fi vanzator toata viata…

Cei care veniti aici, lasati mentalitatile romanesti acasa, cum ca vezi Doamne era doctor in Romania, aici are grija de batrani.
Sunt unii care spun, “eu am facut n ani scoala, am chiar un master, am lucrat ca xyz atatia ani, cum sa o iau de la 0?”. Prietene, e alegerea ta, nimeni nu te obliga sa vii aici, daca vrei cu orice pret sa lucrezi ca xyz, stai acolo unde esti si nu strica banii pe aplicatii si pe avion.
Pana la urma daca ajungi sa ai 1000 dolari salariu in Romania nu e de colea, astia iti ajung acolo pentru o viata cat de cat onorabila, dar care este incomparabila cu o viata de aici fie si pe o treapta sociala “inferioara”.

Eu zic ca merita, ca ceea ce traiesti aici, nu vei trai niciodata in Romania. O singura viata avem, trebuie sa ne intrebam daca o irosim traind anost undeva intr-o tara cenusie, cu sarmalutele, mamaliguta si tuiculita sau berea la nas, sau facem un pas important si ne luam viata si viitorul in maini si incercam sa urcam. Daca nu te bucuri de tot ce are mai frumos viata asta, daca nu incerci sa obtii maximul de la ea, atunci viata in sine nu mai are rost. Aici se traieste, simti ca esti om, te simti liber si neingradit, poti face tot ce vrei, depinde doar de tine, trebuie doar multa munca si rabdare.
Esti pregatit prietene pentru o schimbare majora in viata ta? Vrei sa lupti ?
Ajuns aici, incepi o noua viata, iei totul de la 0, practic te nasti din nou. Tot ce ai trait si ai facut acolo de unde vii este istorie, acum iti construiesti o noua viata, este un nou start in toate. Ganditi-va bine cei care veniti aici daca puteti lasa totul in urma si daca sunteti pregatiti pentru ceva cu totul si cu totul nou.

Posted Ianuarie 29, 2010 by nemuritorul12 in Despre Danemarca

12 responses to “emigrare

Subscribe to comments with RSS.

  1. ce bine zici…
    tocmai dea asta am nevoie eu acum.vreau sa ma nasc din noi in alta tara
    am trecut prin momente dureroase
    aici in romania am un job bun ,sunt politist castig cam 500 de euro pe luna dar stau in cumpana acum nu stiu daca e bine sa las totul la o parte si sa plec .inca ma simt tanar am 28 de ani
    stau in dilema poate ma mai poti ajuta cu niste sfaturi.cu stimna ionut

  2. pai ce fel de sfaturi vrei ? …..detaliaza

  3. ai dreptate
    bravo tie ca ai reusit
    esti un exemplu ptr tinerii din romania

  4. eu sunt pompier in romania
    sper sa imi iau inima in dinti si sa plec din tara asta cenusie cu conceptii invechite

  5. Buna ziua, logodnicul meu lucreaza deja in Danemarca, dar cu contract romanesc (nu este ilegal, el este sofer de tir). Anul acesta vreau sa plec si eu, voi incerca sa obtin un contract de munca danez, insa avem o problema. Am o fetita din prima casatorie, bineinteles vreau sa o duc si pe ea cu mine, si sa ne stabilim legal acolo. Insa nu stiu daca la oficiul pentru emigranti va ajunge sentinta de divort prin care fetita mi-a fost incredintata, oare nu imi vor cere acordul tatalui? La fel pentru inscrierea la scoala? As mai vrea sa stiu in ce limba sa fac traducerea sentintei, engleza sau daneza? Am trimis email la oficiul pt. emigranti in Danemarca, dar inca nu am primit raspuns. Daca aveti informatii despre aceste probleme, va rog frumos sa-mi scrieti, va multumesc mult.

  6. tot respectul pentru tine, esti un om adevarat si meriti o viata buna pentru ca sti sa o apreciezi ! Multumim mult pentru informatiile postate, sunt de mare ajutor dar mai ales povestea ta e foarte incurajatoare ! Iti doresc sa ai tot ce e mai bun in viata !

  7. salut, vreau sa stiu cat de repede imi pot gasi un job si care sunt cerintele lor , am o familie si nu vreau doar sa ma plimb si sa ma intorc cand termin bani . Astept raspuns , multumesc

  8. super blogul tau si de mare ajutor!lucrez in RO intr-un cabinet de optica si oftalmologie…fac ochelari si conform diplomei pe care o am, as putea face si optometrie, adica o consultatie oftalmologica primara…crezi ca as gasi ceva de munca la un depozit de lentile sau tot in domenilul meu, sa fac ochelari? am mai muncit in strainatate la camere si ospatarie, nu ar fi nici o rusine asta…dar pana la urma, mi-ar place sa ajung tot la meseria mea.. 🙂 multumesc

  9. Cred ca e cel mai bun comentariu al tau despre ce se intampla in Romania:))) si nu e complet:)
    Scriu aici nu ca sa caut ajutor. Ci ca sa multumesc unora ca tine care isi fac timp, din putinul pe care-l au, sa ajute si pe altii. Da, vreau sa plec, sunt setat si nimic nu ma va face sa-mi schimb parerea. Sunt satul de mizeriile smecherilor, de politicieni jegosi fara scrupule, de coruptia care nu se termina, de interminabilele scandaluri din Sanatate, Transporturi, de primari care fac fantani arteziene de milioane de euro si nu merg, de mall-uri construite in camp si nefeschise niciodata, de parcuri la 5 km de ultima casa din sat, de cefe late cu bmw care parcheaza pe trecere de poetoni si circula pe interzis, de premieri si presedinti care-si conduc tara pe facebook, ……. Vreau sa plec pentru viitorul fetitelor mele, pentru un sist de invatant si de sanatate NORMAL, iar acestea din cate se pare le pot gadi in tarile nordice. sper sa reusesc anul asta sa-mi iau bilet doar dus:))) te salut si respect pentru ceea ce faci!!!

Lasă un răspuns

