pt. cei care vor sa primeasca ajutor de somaj in Dk.   29 comments

pt. aceia care au ramas someri si nici nu fac parte din sindicat sau sa cotizeze la vreun A-kasse, sau daca fac parte dintr-un sindicat si inca nu au numarul de ore muncite pt. a putea beneficia de ajutorul de la sindicat, exista posibilitatea de a obtine ajutor social de la kommune

acest ajutor social de la kommune se cheama kontant hjælp si trebuie mers la un jobcenter pt. a aplica acolo
mai multe puteti citi aici :

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.aspx?KommuneId=851

marimea ajutorului social depinde de cata vechime in Dk. ai …de obicei e cam 5000 kr. dupa taxe….peste 10000-12000 kr. au cei care au deja 7 ani vechime in Dk. sau conditii speciale

Posted Februarie 14, 2011 by nemuritorul12 in Fără categorie

29 responses to “pt. cei care vor sa primeasca ajutor de somaj in Dk.

Subscribe to comments with RSS.

  1. ma poate ajuta cineva cu o informatie in ceea ce priveste deducerea banilor de transport de la skat,stiu ca trebuie completat ceva pe site dar nu prea ma descurc cu daneza..multumesc anticipat

  2. multumesc frumos…am descoperit intre timp, si nu e asa de greu,,multumesc oricum pt ca mi-ai raspuns

  3. Salut,
    Felicitari pentru blogul aceste ,este foarte util.Imi pare rau ca nu am dat de el inainte sa plec in Danemarca,dar sper ca cei care vor sa emigreze in Danemarca sa il consulte si sa se foloseasca de informatiile oferite.
    Numai bine

  4. Asigurarea de şomaj
    Pentru a avea dreptul la obţinerea prestaţiei de şomaj, trebuie:
    A. Să fii devenit şomer în mod involuntar, deoarece fondurile de şomaj nu sunt obligate să plătească prestaţii dacă ai devenit şomer ca urmare a unei greve sau a unui conflict de muncă
    B. Să fii înregistrat la serviciul local de şomaj (Arbejdsformidling sau AF în daneză) ca fiind în căutarea unui loc de muncă şi trebuie să îndeplineşti toate condiţiile prevăzute în schema asigurării de şomaj, respectiv vizite regulate la oficiul de ocupare
    C. Să fii în mod activ în căutare de lucru şi în măsură să accepţi o slujbă
    D. Să fii fost membru al unui fond de şomaj cel puţin 1 an. Perioadele de asigurare sau muncă în alt stat membru por fi luate în considerare; în acest scop trebuie să prezinţi formularul E301, care se poate obţine de la instituţia de şomaj din ţara unde ai fost ultima dată angajat;
    E. Să fii fost lucrător salariat sau independent cel puţin 52 săptămâni în ultimii trei ani. Serviciul militar şi anumite perioade de formare profesională sunt luate în considerare ca perioade de muncă.

    Prestaţiile de şomaj:
    Acestea sunt plătite la sfârşitul perioadei şi trebuie să completezi un card (dagpengekort) pentru fiecare perioadă pentru care trebuie să le primeşti.
    Cea mai mare rată a indemnizaţiei de şomaj este de 667 DKK pe zi sau 3270 DKK pe săptămână (cifre din 2006).
    Există un plafon al indemnizaţiei fixat la 90% din venitul anterior.
    Prestaţiile de şomaj vor fi calculate pe baza fişelor tale de plată din ultimele trei luni, sunt supuse impozitării şi plătibile maximum cinci ani. Pentru lucrătorii independenţi sunt calculate pe baza venitului lor mediu pe cei mai buni doi ani din ultimii cinci.
    (Sistemul de securitate sociala in Danemarca)

  5. ceea ce spui tu aici este cand ceri ajutor de somaj de la A-kasse.

    eu am vorbit despre ajutorul de somaj de la kommune…sunt chestiuni diferite.
    pt. a-ti acorda ajutor de somaj, kommuna nu iti impune sa platesti un an de zile la nici un fond de somaj.

  6. nu stiu de ce mi-ai sters comentariul de mai inainte. Am inteles ca esti de putin timp in Danemarca, dar nu strica sa asculti parerile si chiar sfaturile celor care atunci cand emigrau in Danemarca, alti nu stiau nici unde se afla granitele Romaniei, daramite Danemarca pe harta Europei.

  7. pt. ca bati campii.
    citeste aici pe forumul romanilor din Dk. http://www.activeboard.com/forum.spark?aBID=79022&p=3&topicID=40944857
    si ai sa vezi marturiile mai multor romani din Dk. care au primit ajutor social de la kommune.

  8. salut eu momentan nu mai lucrez de vreo luna de zile patronul ma duce cu vb ca vom incepe dar nu stiu cand eu am o presimtire k nu ne mai vrea la munca mai suntem inca 4 romani si sa ne faca sa plecam noi! eu am si o problema medicala si s-ar putea sa ma operez la un genunchi ceea ce ma v-a impiedica sa lucrez dupa aceea cam breo trei luni este posibil sa iau vre un ajutor ceva de la kommune sau alta parte am lucrat doar trei luni crezi ca se poate daca da te rog da-mi un sfat sau o indicatie unde as putea merge! Pe 28 luna aceasta am programare la spital! Multumesc astept un raspuns.

  9. nu stiu ce sa zic. Sanse ar fi. Depinde si de ei, ca danezii rasucesc legile periodic. Oricum trebuie sa vorbesti la kommune despre asta. Nu ai nimic de pierdut.

  10. Daca vreau sa nasc in Danemarca ce acte ar trebui sa am pentru a lua si alocatia pentru copil?Multumesc

  11. am nevoie urgent de chirie sunt cu iubitul meu eu muncesc de 3 luni am yellow card am gasit chirii da au depozitul mare am nevoie de cv la 7000 kr fara depozit sau cu tot cu depozit vreo 12000kr cam asa. sti vreun site care eu nu am dat de el eu mam uitat pe dba.dk

  12. Buna ziua!

    Recent am absolvit AP Degree si am tot auzit ca se poate aplica pt somaj. Imi poate explica si mie cineva mai concret cum sta treaba? Multumesc anticipat! O zi buna!

  13. este o diploma ca am absolvit o facultate

  14. trebuie sa mergi la jobcenter… acolo aplici pt. somaj. Iti vor da cei de acolo toate informatiile despre cum sa aplici si te ia in evidenta.

  15. aha…si cam cat e pe luna?

  16. depinde..undeva in jurul a 5000-8000 kr. …depinde la ce fel de ajutor de somaj te incadrezi

  17. salut.pentru a obtine cele patru cifre,contractul trebuie sa fie nedeterminat sau sa aiba un anumit numar de ore pe saptamana? cand pot aplica pentru cele patru cifre…eu am ajuns in danemarca iar dupa o saptamana am avut noroc sa imi gasesc de lucru!? am inteles ca trebuie sa am minim 3 luni state in danemarca ,iar dupa pot aplica pt cpr.

    • ca sa ai CPR number nu iti trebuie 3 luni sa stai in DK. Poti sa iei CPR imediat ce ai un contract de munca pe perioada determinata sau nu. Mergi la SKAT si acolo iti vor da CPR. Pentru permisul de rezidenta trebuie sa ai vechime 3 luni in Dk. Dar asta e alta mancare de peste.

  18. salut. sunt de 3 luni in danemarca si lucrez intr-o firma de mutari. imi puteti spune la ce sindicat(union)sa ma inscriu. sunt foarte multe pe internet dar nu stiu care din ele sunt serioase.am inteles ca sunt in comun cu a-kassa…pachet complet ,in jur de 5-600 kr. va multumesc

  19. am venit in danmarka acum doi ani si un pic , am lucrat in acest timp la un restaurant chinezesc acum un an si o luna am aflat de sindicatul 3f unde mam si inscris deci sunt membru de sindicat de un an si o luna pe toata perioada aceasta am lucrat tot la acelasi job la restaurant chinezesc unde aveam contract de 2o ore pe saptamana adica par_ tyme dar lucram 1o ore pe zi si la sindicat si la akesei am platit full tyme cum am lucrat real nu dupa contract acum patronul ma dat afara si am fost la sindicat ,am fost la akesei impreuna cu cel de la 3f si nu pot beneficia de akesei deoarece legal nu am orele dar am probe doveditoare video si in scris cate ore am lucrat real si mau trimis la comuna la contange hellp

  20. As dori sa stiu daca ma pot incadra la comuna care sunt principiile pentru a putea obtine ajutor din partea comunei

Lasă un răspuns

