povestea mea   10 comments

am ales Dk. din intamplare. La atelierul de tamplarie din Romania, unde lucram anul trecut, a venit intr-un schimb de experienta, un tamplar danez. El mi-a zis ca daca vreau sa lucrez in Dk. ma poate ajuta cu cazarea, dar slujba sa imi caut singur, ca si pt. el e dificil sa gaseasca de lucru. Asa am ajuns sa locuiesc langa Hillerød, undeva la tara. la vreo 30 km. nord de Copenhaga. Greu cu munca in zonele rurale. Asa ca am decis sa ma mut in Copenhaga. Am locuit la niste prieteni romani o perioada, apoi am gasit de lucru la ziare. Mi-am facut permis de munca si de sedere in Dk. pt. 2 ani (cu posibilitate de prelungire pe toata viata), cat e contractul cu firma de ziare. Am povestit intr-un post anterior cum am gasit de lucru. Dupa care mi-am inchiriat o camera in Vanløse, ca sa fiu mai aproape de firma de ziare.
Intentionez sa ma stabilesc aici, si dupa 6 ani sa cer cetatenia daneza.
Nu regret ca am plecat din Romania la 36 de ani. Trebuia sa fac pasul asta mai demult.

Posted Ianuarie 29, 2010 by nemuritorul12 in Despre Danemarca

10 responses to “povestea mea

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salutare. Am fost in Dk intre 2007-2009 prin scoala Borris,am lucrat la o ferma,in 2009 am venit acasa. Vreau sa ma intorc in Dk din mai multe puncte de vedere. Am permis BE CE DE, nevasta lucreaza in Iasi la spital ca si kineto terapeut,eu cel putin ca oricine as incepe de jos tot la ferma dar cu timpul vreau sa invat daneza si as vrea sa ma angajez pe autocar,binenteles pe sotie sa o bag intr-un spital ceva. Sunt ceva sanse sa lucrez eu ca sofer si sotia in spital adica fara daneza nu se poate ? Va multumesc dati-mi si mie un mail va rog. Va multumesc si va doresc o zi buna !

    • buna seara prieteni…..are cineva idee unde pot gasi o cazare in ¨Kolding o luna de zile….am un contract de munca acolo si……multumesc anticipat

  2. Salut tocmai am fost admis la o facultate din copenhaga si m-ar intersesa foarte mult sa lucrez , jobul cu distribuite ziare este cam cea ce caut si eu,
    pe 10 august o sa ajung in copenhaga crezi ca as avea vreo sansa sa lucrez in domeniu , ma refer la nr locuri de munca disponibile.

    Constantinescu Andrei
  3. Buna ,nemuritorule!Sunt Adrian din Timisoara si intentionez sa ajung in Danemarca,chiar in capitala.Mi-as ddori sa te cunosc,citind povestea ta.Povestea mea ,pe scurt:1998-2007 Madrid,2007-2012 Timisoara,economist de profesie dar nu profesez,lucrez la ofirma de deratizare,dar cel mai esential lucru este ca n-am reusit sa ma adaptez in Romania.Sunt cu gandul departe de patria mama,care s-a dovedit a fi o mama vitrega,in cazul meu.in orice caz,ceea ce faci tu este ceva extraordinar,iesind din tiparele romanului egoist.Bravo!Sincer,esti o persoana demna de cunoscut.Te salut!

  4. buna sint in danemarca de 8 luni si nu regret ca miam lasat serviciul in romania unde lucram la zeelandia iasi acuma is pe post ajutor bucatar dar vreau sa invat limba daneza si sa ma stabilesc aici in danemarka am plecat la 37 de ani regret ca nu am plecat mai devreme din romania am fost in silkeborg acuma is in copenhagen valnose sincer mam adaptat foarte usor aici cu danezi eu lucrez pentru chinezi la un restaurant chinezesc

  5. Buna, Adrian, eu am o intrebare in afara topicului, dar mi-ar fi de mare ajutor un raspuns. Spune-mi, te rog, cum era atmosfera, sefii, mediul la Zeelandia. Ai fost multumit de job, oamenii sunt apreciati acolo ca oameni sau sunt tratati doar ca niste resurse de pe urma carora se poate castiga? Programul de lucru este respectat? Multumesc frumos si as aprecia foarte mult un raspuns cand gasesti putin timp.

  6. salut nemuritorule! iti multumesc din suflet pentru toata informatia, chia e de folos tuturor, mai ales cellor ce abia planuisc sa vina in dk. noi cu sotul lucram si locuim aici deja 15 luni, eu sunt in barselsorlov)) ceva timp in urma am auzit ca si pentru romani e posibil sa se faca un permis de munca, ( nu am in vedere yellowcardul) ca sa il prelungeasca pe viitor si sa se obtina cetatenie cu el. nu stiu sigur denumirea lui, imi pare ca este residence card. eu ca cetateanca a R.Moldova il am de cind am venit, dar cind am mers acum 1 saptamina sa erem acest card pentru sotul cetatean roman, la borgerservice au spus ca cetatenilor ue nu li se face asa ceva. poate nu am cerut denumirea corecta a permisului, sau eu ceva gresit am inteles, in fine am fi recunoscatori sa aflam ceva informatie daca tu cunosti, in special cum acest permis se numeste. multumesc din suflet. nu stiu daca mai gasesc aceasta pagina cind intru data viitoare pe net, poate imi trimiti raspuns pe mail? i.am.104ka@mail.ru

  7. buna seara am fost la lucru an danemarka si patronul de acolo nu vreea sami dea bani pe o luna jumate ce pot face amsemnat contract daca sun la ambasada rezolv ceva vreau sa ma ajutati

Lasă un răspuns

