Transportul în comun în Copenhaga   2 comments

Bineînţeles că atunci când am primit scrisoarea de acceptare din partea Universităţii din Copenhaga am început cât mai serios să îmi pun întrebări la care am încercat să găsesc un răspuns căutând pe sute de site-uri (pe care le-am găsit prin cea mai la îndemână metodă şi anume “just google them”).

O să încep cu răspunsul la una din principalele întrebări pe care le-am avut: cum este organizat transportul în Copenhaga? După 7 ani de Bucureşti, oraş în care transportul se împarte pe categorii, metrou şi suprafaţă, eventual la transportul de suprafaţă poţi avea abonament pe o linie, două sau toate, organizarea în Copenhaga mi s-a părut un pic mai greu de înţeles la început.

Copenhaga în sine nu este un oraş foarte mare. De-a lungul timpului în componenţa lui au intrat municipalităţile de pe o anumită rază şi toate împreună formează astăzi Capital Region of Denmark. Şi această regiune este împărţită în multe zone, cum vedeţi în poza alăturată:

Astfel se face că atunci când vrei să mergi cu transportul în comun trebuie să ştii exact unde mergi şi pe câte zone vrei abonamentul sau biletul. Dacă cumva “ai uitat” că tu ai plecat din zona 1 şi ai avut bilet pe 2 zone şi te afli în zona 32 îţi iei o amendă de toată frumuseţea de la controlori, în valoare de 700 DKK. Am prins control într-o lună de minim 2 ori pe săptămână aşa că ar trebui să mă crezi pe cuvânt când spun că este mai ieftin să călătoreşti cu acte în regulă :-D .

Cel mai ieftin bilet sau abonament este pentru 2 zone, aşa că indiferent că tu ai de circulat doar în zona 1, 33 sau 54, tot plăteşti pentru 2 zone. Probabil crezi că dacă îţi iei abonament pentru 2 zone, nu prea contează care sunt acelea. Greşit, contează foarte mult adică poţi avea abonament pentru zona 1 şi 2, sau 1 şi 3, sau 32 şi 43 etc şi este valabil doar în acele zone.

Abonamentul este personalizat, adică ai nevoie de o poză pentru ca să ţi-l faci. Pe acesta sunt specificate zonele pe care poţi circula cu el şi de asemenea perioada de valabilitate. Abonamentul este valabil atât la metrou, autobuze cât şi la S-train (metrou uşor ce face legătura dintre municipalităţi şi centrul Copenhagăi). Preţurile abonamentelor/biletelor/cartelelor cu 10 călătorii le găsiţi aici (preţurile sunt în coroane daneze). Dacă însă ai nedumeriri privind o anumită staţie, pentru că s-ar părea să fie chiar pe graniţa dintre 2 zone, găseşti informaţii exacte pe site-ul de planificare a călătoriilor.

 

articol preluat de aici http://rodica.plamadeala.eu/

Posted Februarie 26, 2012 by nemuritorul12 in Fără categorie

2 responses to “Transportul în comun în Copenhaga

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dumnezeule… cand ai timp de toate astea? 🙂 Multumiiiim!

  2. Salut nemuritorul12 am o mica intrebare si vreau sa ma ajuti ca nu ma descurc nici cum. Vreau sa vin de craciun la prietena mea in danemarca si ea nu prea stie drumurile asa bine nu ma poate ajuta as vrea sa stiu trenul din malmo pana in copenhaga in care gara ma lasa si de acolo ce autobuz trebuie sa au sa ajung in albertslund si ce pret e biletul la autobuz ? dar pretul trenului din malmo copenhaga? pot sa iau de exemplu bilet dus intors cu dati diferite pe un singur bilet?

Lasă un răspuns

