aviz amatorilor care vor sa vina in Dk.   42 comments

Cele de mai jos sunt ganduri personale, dar va invit sa dati reply.
Sunt de 7 luni in Dk.
Am job (la ziare) care imi permite sa pun deoparte cam 500 de euro pe luna, ceea ce in Romania nu reuseam.
Am camera mea inchiriata–asta aveam si in Romania.
Masina cred ca o sa imi iau in curand, ceea ce in Romania nu am reusit.
Concediul probabil o sa il fac prin India (ma fascineaza India)–ceea ce in Romania nici nu visam la asa concediu.
Practic in Dk. am tot ce imi trebuie. Danemarca mi-a oferit aproape totul. Bashca daca mai vreau sa fac o facultate in Danemarca nu ma costa nimic. pt. ca aici invatamantul universitar e gratis pt. cetatenii din Uniunea Europeana, etc…

Desi am de toate, nu am grija zilei de maine, cu toate astea ma incearca uneori un sentiment ca tot mai fericit eram la mine in tara.
Parca toate lucrurile astea materiale care le-am aici in Dk. nu suplinesc si nu vor suplini niciodata pamantul natal, parintii, prietenii care i-am lasat acolo in Romania. Si acum imi vine in minte proverbul ”FIE PAINEA CAT DE REA, TOT MAI BINE E IN TARA MEA”
Sa fie fals proverbul ? ––nu are cum, ca a luat nastere tot din experienta unor romani ca noi, pribegi prin alte tari. Iar proverbele sunt intelepciunea poporului roman, a batranilor trecuti prin viata.

Care simtiti tot asa….puneti un reply….si poate o solutie ?

Posted Ianuarie 29, 2010 by nemuritorul12 in Despre Danemarca

42 responses to “aviz amatorilor care vor sa vina in Dk.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salutare, ti-am urmarit postarile de pe danemarca.dk. Apreciez dorinta si implicarea ta in a-i ajuta pe ceilalti. Tine-o tot asa.
    Referitor la sentimentul de fericire pe care il ai legat de Romania il impartasesc pe deplin si cred ca am gasit o rezolvare, vreau sa mai strang ceva banuti cateva luni si sa merg ACASA sa incerc o afacere micuta apoi din cand in cand sa ma intorc aici max2 luni pe ani. (lucrez in constructii si as avea oricand un loc aici).
    Toate cele bune!

    • esti un caz fericit daca ai gasit de lucru in constructii…si in plus daca te poti intoarce oricand la job in DK….e un mare avantaj

    • Si eu cred in vorba aceasta batraneasca,dar doresc cu disperare o viata mult mai buna,aici parca ne omoara cineva lent.
      Solutia ar fi sa luptam efectiv cu tot Raul din Romania,f mare,dar intre timp ne putem pierde viata,caci e un proces poate fara limite.

  2. Extraordinar cata dorinta sa ajuti si alti romani. Stima si respect pentru asa oameni. Rari, dar exista.

    Eu locuiesc de 1 an jumate in DK, stau in Aalborg, si am citit cam tot ce ai postat. Si eu doream sa ajut pe mai multi romani care veneau la randul lor pentru prima data in DK, am incercat cum am putut si i-am ajutat (cel putin asa cred eu).

    As vrea sa intalnesc si eu asa oameni cu suflet mare. Daca ai timp hai prin Aalborg, iti asigur eu cazare si tot ce ai nevoie (in cazul in care nu esti foarte pretentios). Hai macar la carnaval in luna mai, banuiesc ca ai auzit de carnavalul din Aalborg.

    Toate cele bune si mentionez inca o data: stima si respect pentru asa persoane ca tine!!

    • multumesc de invitatie si pt. apreciere…am fost o singura data in Aålborg…am vizitat vreo 3 ore orasul….cat despre carnaval nu stiu ce sa zic…om trai si om vedea.

    • salutare la toti. si felicitari pentru tot ceea ce faceti. e de apreciat ca un roman ajuta alt roman. as vrea si eu sa iau legatura cu voi daca se poate eu deocamdata sunt in roamnia. nu stiu daca o sa mai stau pe aici inca ma gandesc 😛 daca nu va deranjeaza o sa las si eu un id aici poate mai stam de vorba. poate o sa ajut si eu in vreun fel pe cineva de aici. dedutu este id-ul. Stima si respect pentru OAMENI CA VOI

    • Salut eu vin saptamana viitoare in DK in Aalborg cu tot cu baiatul meu de 15 ani ca aici numai avem ce face dupa ce am ramas fara servici si sper daca poti sa ma ajuti cu ceva sfaturi daca esti amabil cum sa gasesc o chirie si un job daca ai posibilitatea sa ma indrumi postas cred ca ar fi pentru inceput cel mai bine sau orice care nu se cere sa vorbesc mult engleza cu toate ca inteleg dar mai greu cu vorbitul.Multumesc anticipat ! Adresa mea de mail este daca aveti ceva pentru mine este surducosmin@yahoo.com

    • Salut eu vin saptamana viitoare in DK in Aalborg cu tot cu baiatul meu de 15 ani ca aici numai avem ce face dupa ce am ramas fara servici si sper daca poti sa ma ajuti cu ceva sfaturi daca esti amabil cum sa gasesc o chirie si un job daca ai posibilitatea sa ma indrumi postas cred ca ar fi pentru inceput cel mai bine sau orice care nu se cere sa vorbesc mult engleza cu toate ca inteleg dar mai greu cu vorbitul.Multumesc anticipat ! Adresa mea de mail este daca aveti ceva pentru mine este surducosmin@yahoo.com

      Răspunde

    • Salut pe 8 Octombrie plec din Romania in Aalborg si caut prima data o chirie ma poate ajuta cineva cu sfaturi sau sa ma indrume cumva la o agentie ceva.Va multumesc anticipat !!! este adresa de mail (surducosmin1973@yahoo.com)

    • salut ma numesc razvan as vrea sa gasesc un loc de munca in danemarca imi place foarte mult aceasta tara ,vorbesc engleza bine si spaniola ,am exprienta de peste 10 ani in domeniul hotelier am lucrat ca ajutor de bucatar si bucatar …………….as dori sa gasesc un loc de munca in acest domeniu…………….va rog sa ma ajutati

      va las adresa mea de email : tunning73@hotmail.es sau skype : razvanrazvan73

      va multumesc celor care imi raspundeti

      zaharia razvan sorin
  3. Prietene,eu sint pe cale sa plec in Copenhaga.Am mai fost plecat 2 ani in Irlanda,si am facut greseala ENORMA sa ma intorc acasa.Excat pt ca simteam ceea ce descrii tu acum.Crede-ma ca aceste sentimente se topesc in citeva saptamini dupa ce te intorci.Si apoi iti ramine un gust amar care se amplifica mereu pe masura ce trece timpul si incepi sa te „bucuri ” din nou de realitatile vietii din Romania.Si ajungi sa te intrebi cum ai putut fi asa timpit sa te intorci.Si singura scapare ajunge sa fie plecarea din nou.Asta simt si traiesc eu acum.Vreau sa-ti mai spun ca tot ceea ce ai postat tu aici imi e de mare folos si iti multumesc pt gestul tau altruist.Sper sa am ocazia sa iti spun ca am reusit in Dk,si de ce nu sa bem o bere impreuna ca doi romani ce sintem.Inca odata apreciez toate informatiile pe care le oferi pe blogul tau.Bafta multa,si Dumnezeu sa te tina sanatos.

    • pe masura ce se scurge timpul incep sa fiu indiferent la ce se intampla in Romania…si nu o mai simt ca tara mea. Din ce in ce mai mult simt ca tara mea este Danemarca. Cat despre a bea o bere impreuna …bucuros…imi place sa socializez cu romanii care vin aici sa munceasca cinstit.

  4. Buna nemuritorule-). Vad ca postarile sunt destul de vechi, deci nu stiu in ce masura o sa-mi poti raspunde in timp util, dar sa incercam. Am o meserie respectata in Romania, dar sunt pregatit sa las jobul asta pentru a distribui ziare in Danemarca. Poate suna ciudat, exagerat, dar chiar vreau sa fac asta. Nu m-am hotarat neaparat unde, in ce zona vreau, ci pur si simplu vreau sa plec cat mai repede. Ai un pont, o idee, un contact, legat de oamenii care m-ar putea ajuta sa-mi gasesc job? Mersi mult si multa bafta.

  5. daca plecarea romanilor in alte tari poate face viata mai frumoasa poporului roman atunci merita sacrificiul.
    depinde ce fac romanii in alte tarii.
    va multumesc.

  6. Buna! Locuiesc in Bucuresti, ar trebui sa ma mut in Danemarca si as dori sa aflu mai multe despre aceasta tara. Ima da si mie cineva o adresa de mail , pentru a discuta? Va multumesc

  7. salut.am si eu un vecin,care munceste la ziare inDk.a spus ca ma ajuta sa ajung si eu acolo.nu stiu cat de reala e situatia pe acolo.incercarea moarte n-are.nu?ce zici?

  8. Buna! Ma numesc Irina si sunt Studenta in koge numai ca am o mica problema.Inca nu mi-am gasit cazare si chiar nu mai stiu unde si pe cine sa intreb…cei care imi ofera cazare imi cer foarte multi bani si niste coinditii precare(mucegai,igrasie,wc-uri infundate,etc).Ajuta-ma te rog din suflet fiindca sunt deja la capatul rabdarilor.Aici sunt cu prietenul meu si cu un coleg.Chiar numai stim ce sa facem.
    multumim frumos,o zi placuta! sper sa citesti postul meu!

  9. buna vreau sa lucrez in danemarca si am nevoie de o cazare si sper la un loc de munca cum vor toti romani care pleaca in lume daca poate sa ma ajute cineva am carnet de marinar curs de barman ospatar rigips amenajari interioare pot face orce munca demna de un roman 3288511670 mail mutilica.family@yahoo.it multumesc

  10. dorul de casa…! de multe ori ma intreb daca lucrurile materiale pot tine loc de prieteni, de familie…samd!mereu raspunsul este NU. oricum, esti un caz fericit…am ajuns sa lucrez pe 500 de euro. Ma gandesc serios la Dk…cu putin curaj, probabil voi cunoaste si tara asta.

  11. Salut ! Am fost plecat in Cipru si in Anglia ( Londra ) mereu cu lucrul, mereu m-am intors din acelasi motiv: sa incep o facultate , si crede-ma am fost sunat sa vin in Danemarca in agricultura si sunt pus oarecum in miscare, ma tot gandesc ce se intampla dupa 4 ani de facultate… ce fac cu hartia aia?.. cand daca merg in strainatate… in 4 ani eu cred ca pot realiza lucruri frumoase. Te apreciez pentru ceea ce faci, ajuti romanii cu informatii, asa am facut si eu pentru cei care au vrut sa plece ca vanzatori in Londra.. am oferit informatii. Sentimentul pe care il ai de „dor de eterna si fascinanta Romanie..” va disparea in 2-3 saptamani de cand ajungi in tara. Cand vezi rautatea si coruptia oamenilor , iti vine sa mergi pe jos inapoi in tara de unde ai venit.. Cand te gandesti ca eu nu am intrat la facultatea visurilor mele… datorita lipsei unei pile e destul de trist. Singurul factor care ma tine in tzara, sunt parintii mei, care au avut dorinta sa fac facultate, si mi`au creat toate conditiile ca sa fac facultate… la prima am renuntat, acum sunt la a doua incercare… dar simt ca pierd timpul … As pleca si maine in strainatate, ignora sentimentul respectiv, gandeste rational… si iti spun asta pentru ca eu am facut greseala de a ma lua dupa acel sentiment de doua ori. Ce sa zic un an nou fericit, eu am luat o pauza de la cititul articolelor tale ca am tinut sa iti scriu aici.. ma intorc la citit si sper sa iau o decizie cat mai curand in ce priveste viitorul meu.

    • Buna dragilor. Subscriu la cele spuse de Alina mai sus – si eu m-am intors in tara dupa 5 ani de stat intr-o tara ff indepartata. Am aproape 1 an de cand am venit – un an de cosmar in care zilnic caut incotro sa fug de aici. SI ma gandesc sa venim in Dk (eu, sotul si copilul de 10 ani). Spunet-mi, va rog, ne-am descurca cu Limba Engleza (vorbita fluent de catre toti), fara pic de limba daneza sau germana? Abia am inceput sa caut informatii despre DK, si, din fericire, am dat peste acest portal (felicitari….multe felicitari!). Intindeti-mi o mana de ajutor, va rog…nu prea am cerut ajutor in viata, dar..cred ca am gresit – doar oamenii se ajuta tot timpul intre ei, dar eu am fost prea speriata de experientele romanesti si am preferat sa „iau situatia in piept” decat sa cer ajutor…
      Sotul meu a lucrat intr-o multinationala. Credeti ca daca le scriu (in engleza..) celor fin fiuliala din Copenhaga, „da bine”, sau e un gest nepotrivit (ma gandesc sa intreb daca au un post pentru el….).

      Va multumesc din suflet si sa va dea Dumnezeu sanatate!

  12. salut! Vreau sa vin in Danemarca pe baza de contract si as dori sa imi recomandati o companie cat mai serioasa de recrutare.

  13. este extraordinar ca existati………..

  14. Salu ma intereseaza si pe mine sa emigrez in DK sa lucrez la ziare ..ma poti ajuta ? uite adresa mea de mail MihaitaaurelD@yahoo.com poate putem comunica pe mail .

  15. Salut! Sunt in clasa 10 si as vrea sa fac Facultatea de Electronica in cadrul Universitati din Aalborg! Ma poate ajuta cineva cu detalii? Cam cati bani imi trebuie, daca pot gasi un job in timpul scolii ca sa ma pot intretine sau daca am sanse sa gasesc o cazare ieftina astfel incat sa nu ii sufoc pe ai mei de bani(nu fac parte dintr-o familie de bani), dar sper sa reusesc ceva…! Multumesc anticipat!

  16. sunt in suedia dar as dori sa gasesc un job in copenhaga ca barman aveti o solutie?

  17. salutare……ma poate ajuta cineva cu o camera pentru 2 saptamani in aarhus sau kolding….sau o solutie ….unde pot gasi o cazare pe perioada scurta cat mai ieftin….cine poate si vrea sa ma ajute sa ma contacteze pe id mes : maiarozincaalexandru77…..multumesc anticipat

  18. Buna ziua .as dori sa gasesc o persoana cu suflet bun pemtru a ma andruma cum sami gasesc ceva de lucru .am permis cat b .vb spaniola .vorbesc. scris si citit .id joyntmarley@yahoo.com. anca ceva era sa uit.cu acele comentari despre cei ce vor sa ajute o persoana an gasirra unui loc de munca.un respect si ajutati cat se poate Multumesc

  19. Buna ziua, Nici nu stiu cum sa incep:). Eu si prietenul meu (in varsta de 26 si 27 de ani) dorim sa plecam in Danemarca si avem cateva intrebari. Ne-ar ajuta foarte mult daca ne-ati putea ajuta cu cateva raspunsuri.
    Prietenul meu este hairstylist iar eu lucrez intr-o agentie de publicitate( la baza sunt inginer chimist, insa nu am experienta pentru ca in Romania nu am reusit sa imi gasesc de munca in acest domeniu). Amandoi stim engleza la nivel avansat. Stiu ca depinde si de noroc, dar cam care ar fi sansele sa ne gasim ceva de munca in DAnemarca pe job-uri asemanatoare. Am si o intrebare din partea prietenului meu: Cam care este salariul mediu al unui hairstylist? Va multumesc frumos!

    • cu meseriile astea este fff. greu ca sa nu zic imposibil sa gasiti job in Dk fara sa stiti limba daneza. SAlariul unui hairstilist in Dk este cam de 120 kr pe ora. Daca stiti engleza avansat va recomad sa uitati de Danemarca, mergeti in UK. Acolo gasiti usor de munca cu meseriile voastre.

  20. Buna ziua!Va multumesc pentru raspuns. Raspunsul dvs ne-a dat de gandit:) Mult succes acolo!

    • in Dk este fff. greu de gasit un job bun fara sa stii limba daneza. Iar ca sa inveti daneza iti trebuie minim un an, in care trebuie sa stai somer.

      • Salut prieten drag am citit și eu la rândul meu cam tot ce mișcă pe aici și văd ca ai ajutat Multă lume te respect mult ai un suflet foarte bun am și eu o problema mare am posibilitatea de a emigra în dk (kolding )sau (copenhaga) și unica mea speranta cred ca eesti tu de a mă ajuta sa găsesc o cazaree ieftina ieftina undeva sau o camera ceva aștept un răspuns tee rog mult :(( adresa mea de mail ctc_dragonu@yahoo.com

      • am plecat din DK ce cativa ani

  21. Asa este si in plus limba daneza nu este chiar o limba accesibila… Va multumim foarte mult pentru bunavointa pe care o aveti pentru a ajuta romanii care doresc sa lucreze in Danemarca si speram ca dumneavoastra va merge bine.

  22. am completat mai devreme un mesaj ,de ce nu apare aici??

  23. Suntem un cuplu din Baia Mare, ne dorim mult sa ne incepem viata impreuna intr-o tara buna si am decis sa mergem in Danemarca. Daca ne puteti ajuta cu un sfat,cazare, loc de munca,detalii va multumim enorm de mult!

Lasă un răspuns

