ghid de integrare pt. cei sositi in Dk.–primul pas   11 comments

pt. cei nou veniti, asa ca mine (sunt in Dk de 2 luni) si care nu stiu primii pasi pt. a avea documente pt Dk.

In Copenhaga am fost la sediul SKAT,

Skattecenter København

Adresse
Sluseholmen 8B
2450 København SV

Orarul de lucru
Luni, marti si miercuri: 10:00 – 14:00
JOI: 10:00 – 17:00
Vineri: 10:00 – 14:00

se poate ajunge cu autobuzul 30, parca si cu 4A. Eu am fost cu bicicleta, am pedalat cam 30 de minute, de la gara Nørrebro pana la SKAT, asta dupa ce m-am uitat atent pe
http://www.krak.dk/ruteplan/
si mi-am notat pe hartie toate strazile si cum ajung acolo.
E o cladire moderna cu cateva etaje, deasupra cladirii scrie mare SKAT si are insemnul coroanei regale. E usor de gasit.
Oricum f. amabili cei de acolo. Ti se da bon de ordine, astepti intr-o sala de asteptare eleganta, cu mese si scaune. Am nimerit la un functionar f. respectuos, care prima intrebare a fost (in engleza binenteles )”Ce pot face pt. tine ?” , apoi mi-a cerut pasaportul si contractulde munca, le-a facut copii xerox dupa care mi le-a dat inapoi si mi-a zis ca in zece zile imi va veni prin posta CPR-ul. M-a intrebat daca sunt pt. prima data in Danemarca
Totul, cu statul la rand, a durat cam 20 de minute . Sunt f. expeditivi tipii, si model de cum trebuie sa fie un functionar public. Oricum ei se bucura ca inca unul numai lucreaza la negru si pot sa ia taxe de pe salariul lui.
Oare cand vor fi si functionarii publici din Romania ca cei din Dk.? Cred ca mai avem vreo 200 de ani de evolutie…

Posted Ianuarie 29, 2010 by nemuritorul12 in Despre Danemarca

11 responses to “ghid de integrare pt. cei sositi in Dk.–primul pas

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut..am si eu cateva intrebari..ce trebuie sa fac sau ce acte sunt necesare ca sa obtin de la ambasada hartia cu domiciliul permanent in Romania? eu lucrez prin agentie de vikari la o firma (fara contract cu firma respectiva, am doar cu agentia de vikari) cu 36%taxe si ma intereseaza daca in condtitiile acestea pot folosi hartia de la ambasada sa lucrez cu 8%.
    Multumesc anticipat

    • eu cand am fost la ambasada romana din Copenhaga am avut cu mine pasaportul si cartea de identitate.
      am platit 215 kr. pt. acea hartie…dar acum ambasada a marit taxa …costa vreo 400 si ceva de coroane acea hartie.
      alta varianta ar fi sa iti faci rost din Romania de la circumscriptia financiara de care apartii de o hartie tradusa in engleza ….cum ca esti platitor de taxe la acea circumscriptie financiara.

  2. sunt interesata de aceasta hartie…dar am fost la financiar si nu au stiut despre ce este vorba …are o denumire anume?oare este fisa fiscala pe anul precedent?astept raspuns

  3. sunt o viitoare studenta la un master in cph si habar nu am ce trebuie sa fac in primul rand cand ajung…nu am unde sa stau si vin impreuna cu prietenul meu care va fi si el student ca mine. in cat timp primesc permisul de rezidenta si cpr-ul?am nevoie de o adresa?nu avem nici macar unde sa stam…:(

  4. am si eu o intrebare te rog…ce acte trebuie sati faci in romania,inainte sa pleci????ce acte trebuie sa iau cu mine????si daca plec in danemarca…si cand ajung nu voi avea un contract,sa zic..o luna…ce cate trebuie facute pana cand voi avea contract?????ce acte trebuie facute acolo…pt a sta legal si pt a munci????multumesc anticipat!!!:)

  5. salut!
    este util acest blog.

  6. salut nemuritorul12!
    in primul rand,felicitari pentru blog.e de departe cel mai bun,in comaratie cu altele,pe tema asta.
    nu am inteles ceva insa:in unele articole spui ca mai intai trebuie sa ai cpr-ul si apoi te angajeaza,dar aici,de pilda,spui ca ,cu contractul de munca te-ai dus la SKAT ca sa-ti dea cpr-ul.te rog ,fa-ma sa inteleg:mai intai trebuie sa am un contract sau pot sa merg direct la SKAT CA SA-MI DEA CPR-UL??
    vreau sa te mai intreb daca stii unde s-ar putea lucra la aranjat de brazi(stiu ca o sa razi,dar am auzit un baiat roman spunand asta pe un site,danemarca.dk,ca a lucrat in ringsted si a fost multumit,dar acesta,baiatul, nu a vrut sa-mi raspunda la email….)
    m-ar interesa si chestia cu pusul reclamelor pe la adrese,dar cum ai spui ca in medie se castiga 2000 coroane/luna iar cazarea e la camping cam tot 2000 coroane,probabil ca e mai bine ca si distribuitor de ziare.te rog mult,da-mi niste sugestii pe email,fie pe pontica_95@yahoo.com fie pe kaskar.teodorescu001@gmail.com
    cu stima,
    ciprian

    • sunt unele joburi unde angajatorii sunt mai pretentiosi si vor sa ai deja acte, adica Cpr. Dar in cele mai multe cazuri nu e nevoie la angajare decat de pasaport. Angajatorul iti da contractul si cu contractul mergi la Skat si de acolo iti iei Cpr-ul.
      Sper ca acum e mai clar.
      Despre munca la brazi habar nu am.
      Pusul reclamelor e doar un job extra. De baza e distributia de ziare.

  7. poti ajunge doar cu buletinul in danemarka

  8. Caut un loc de munca in orice domeniu numai in Danemarca sa fie .Daca ma poate ajuta cineva raman indatorat.Fac acum un curs de engleza si germana .Vorbesc si italiana foarte bine.Eu am gasit astazi acest site si am gasit foarte utile informatiile date de nemuritorul12.Pot sa zic ca sunt emigrant de 15 ani dar a venit timpul sa ma opresc intro tara .Am zis ca D anemarca poate sa fie viitorul pentru fiul nostru .tel 3288511670 mail mutilica.family@yahoo.it Multumesc george

  9. Salut,
    sunt un viitor student in DK asta incepand cu luna august, si vreau sa vin mai devreme in DK . am un prieten in Horsens si incepand de la 1 mai am unde sa stau cu contract si voi incepe cat de curand munca la vikar acolo. Am niste nelamuriri:
    In momentul cand ajung in Dk am nevoie de un permis de rezidenta?
    Permisul de rezidenta este diferit de CPR si Yelow card?
    Daca da unde pot afla ce documente imi trebuie pt a obtine acest permis de rezidenta?
    Se poate ca in luna mai , in momentul in care o sa am o adresa si un contract de munca sa aplic direct pt obinerea unui CPR si yelow card?

    Multumesc anticipat si sper sa primesc un raspuns!

Lasă un răspuns

