ghid de integrare pt. cei sositi in Dk.–al 2-lea pas   4 comments

am postat anterior primul pas. continui cu al 2-lea pas care trebe facut. sau cel putin care l-am facut eu.
Deci primul pas a fost sa merg la Skat, apoi am asteptat vreo 5 zile si mi-a venit prin posta un plic de la Skat, cu o foaie inauntru. Pe foaie scrie Forskudsopgorelse, si contine niste previziuni ale Skat, privind castigurile financiare pe care le voi avea in 2009.
Dar totodata hartia contine si Cpr-ul meu temporar, care e undeva in partea dreapta-sus a foii, la rubrica Personnummer. E alcatuit din 6 cifre (data, luna si anul nasterii, in cazul meu 020273) si apoi inca 4 cifre. Deci in total 10 cifre.  Cam asa arata un Cpr : 020273-5837.
Din moment ce aveti Cpr, se poate deschide cont in banca, pt. a putea primi salariu. Eu am fost prima data la Danske Bank. Si aici se intra cu bon de ordine, si astepti pana iti vine randul sa discuti cu un consilier al bancii. M-au intrebat daca am yellow card, si cum inca nu am, mi-au zis ca pe moment nu pot sa-mi deschid cont, dar ca o sa-mi trmita acasa, prin posta, niste formulare. Sa le completez, si sa ma intorc la ei cam peste o saptamana si atunci o sa-mi deschida cont.
Am plecat de la ei, si cum peste drum era o filiala a bancii Nordea, am zis sa incerc si la ei. Mult mai expeditivi, in 5 minute, am avut cont deschis, fara sa fie nevoie de yellow card. Cpr-ul a fost suficient. Mi-au zis ca daca vreau sa ridic bani din cont, trebe sa vin personal la un oficiu Nordea, iar peste o saptamana imi vor da si un Visa Card, pt. a putea ridica bani de la automatele bancare. Costa 150 de kr. pe an ….pt. a putea beneficia de un card Visa Electron de la Nordea Bank.

Posted Ianuarie 29, 2010 by nemuritorul12 in Despre Danemarca

4 responses to “ghid de integrare pt. cei sositi in Dk.–al 2-lea pas

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut! Cam același lucru se poate face și la Danske Bank, nu ai nevoie de yellow card, CPR-ul e suficient, dar dacă te refuză prima persoană, încerci la următoarea.
    Eu am avut norocul să primesc Dankort pe gratis, nu mă costă nimic contul, nu mi s-a luat nici o taxă pentru deschidere cont și NetBank-ul e gratuit.
    După câteva luni am cerut și Mastercard Direct pentru a putea să mă folosesc de banii din cont în străinătate, doar cu Dankort nu puteam face asta.
    Cu toate că acum te costă 300 de kr. să deschizi cont la Danske Bank, recomand tuturor să încerce, e foarte ok banca.
    Numai bine!

  2. NIci picati cu ceara n-au vrut sa-mi deschida cont fara yellow card. Daca aveti ceva pile pe la vre-o banca va rog sa ma ajutati🙂 Am incercat si Nordea (unde am avut cont in 2009) si la Danske.. Culmea e ca am CPR.. Vor sa vada cardul – probabil s-a mai schimbat ceva intre timp.

  3. nici eu nu am putut deschide cont fara yellow card,cu toate k am CPR😦

  4. Actualizare:08-sept-2015, Vejle: am primit CPR iar la Nordea au cerut Yellow card, iar la Danske ne-a preluat datele si in vreo 10 zile am primit contractele in posta. Nu le-am trimis semnate ci am fost la un sediu Danske Bank si am semnat si in 2 sapt am avut si carduri Master.

Lasă un răspuns

